1. Home
  2. /
  3. Σχετικά με εμάς
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ-ΟΔΟ

Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η ύπαρξη πάγου και χιονιού στο οδόστρωμα ευθύνεται για το ~10-15% των οδικών ατυχημάτων. Σύμφωνα με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις το πιο οικονομικό αντιπαγωτικό προϊόν είναι το χλωριούχο νάτριο (αλάτι). Η χρήση του όμως έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση-αποδόμηση του οδοστρώματος, τη διάβρωση του οπλισμού και των κινούμενων οχημάτων και τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η επαναλαμβανόμενη εφαρμογή του από ειδικό συνεργείο.

Η ΝΕΑ-ΟΔΟΣ επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου αγώγιμου οδοστρώματος με ευφυή χαρακτηριστικά και ικανότητα αυτοθέρμανσης για την πρόληψη σχηματισμού πάγου στα οδοστρώματα αυξάνοντας την ασφάλεια τους. Για την επίτευξη αυτής της ικανότητας αποπάγωσης (deicing), το σκυρόδεμα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε δρόμους με μεγάλη κλίση, ενισχύεται χρησιμοποιώντας αγώγιμα νανο-υλικά με βάση τον άνθρακα τα οποία παράγονται από βιο-διατροφικά υπολείμματα μηδαμινού κόστους. Επιπλέον καινοτομία είναι η επίτευξη ομοιόμορφης διασποράς των παραπάνω πράσινων νανο-υλικών στο νερό της μίξης με την εισαγωγή νανοφυσαλίδων.

Με γνώμονα την αύξηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των οδοστρωμάτων, η ΝΕΑ-ΟΔΟΣ επιχειρεί να αναπτύξει καινοτόμα τεχνολογία και γνώση για τη δημιουργία και παραγωγή πρωτοποριακών νανοσυνθέτων υλικών με βάση το τσιμέντο. Στόχος είναι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο το υλικό του οδοστρώματος ως αντιπαγωτικό έτσι ώστε, μέσω της αύξησης της θερμοκρασίας του, να επιτευχθεί 1) μείωση της ολισθηρότητας, 2) αύξηση της ασφάλειας, 3) άμεση-έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων από ακραία καιρικά φαινόμενα και 4) να αποφευχθούν οι δαπανηρές επισκευές.

Με τη ΝΕΑ-ΟΔΟ είναι δυνατή η αποπάγωση οδοστρωμάτων σε δρόμους μεγάλης κλίσης, διαδρόμους αεροδρομίων, χιονοδρομικά κέντρα, ράμπες και πάρκινγκ όπου και χρησιμοποιείται αποκλειστικά σκυρόδεμα. Επιπλέον είναι πιθανή η εφαρμογή της ΝΕΑΣ-ΟΔΟΥ σε γέφυρες, πεζοδρόμια, επαρχιακούς οδούς και άλλες εφαρμογές Πολιτικού Μηχανικού.

Η έρευνα χρηματοδοτείται από την ενιαία δράση «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης). Κωδικός Προγράμματος: Τ1ΕΔΚ-02692 (MIS: 5030194).